Kommunikatör – Järvaveckan
Söker du en dynamisk roll där du blandar strategiskt, operativt och praktiskt arbete inom kommunikation? Då är det kanske dig vi söker till rollen som kommunikatör på Järvaveckan!
Vi söker en engagerad och kreativ kommunikatör. Med ansvar för kommunikation och sociala medier kommer du att ha en avgörande roll i att planera och genomföra vår kommunikation, både digitalt och i print. Du kommer att ansvara för Järvaveckans synlighet utåt samt vara med att utveckla och formge våra budskap. För att trivas i din roll hos oss behöver du vara intresserad och nyfiken av människor. Vi är ett litet och sammanhållet team där stark kommunikation och lagkänsla är av största vikt.
Vilka är vi?
Järvaveckan drivs av Stiftelsen The Global Village. Stiftelsen är ideell, partipolitiskt och religiöst obunden. Vårt syfte är att bidra till ett samhälle där mångfalden är en allmänt erkänd styrka. Vi strävar efter att öka inkluderingen i alla delar av samhället genom att knyta samman makt och utanförskap, innerstad och ytterstad, centrum och periferi. Därför fokuserar vi på att främja öppenhet och bygga konstruktiva dialoger mellan samhällsaktörer. All vår verksamhet utgår från drivkraften att minska ojämlikheten, genom att möjliggöra och verka för att alla människor, oavsett ålder, kön, funktionsvariation, etnicitet, ursprung, religion eller ekonomisk eller annan ställning, blir inkluderade i det sociala, ekonomiska och politiska livet. Vår största verksamhet är den årliga demokratifestivalen Järvaveckan. Vi ger också ut rapporter under namnet Järvaveckan Research och anordnar andra typer av sammankomster via Järvaveckan Dialog
Vad innebär rollen?
I rollen kommer du ansvara för att bland annat:
- Uppdatera kommunikationsstrategi och ta fram en kommunikationsplan, i samarbete med det interna teamet och extern kommunikationsbyrå
- Planera, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser, både online och i print
- Publicera i sociala kanaler och uppdatera hemsidor (i WordPress)
- Enklare formgivning och design av bilder och rörligt material
- Skriva målgruppsanpassade texter
- Omvärldsbevakning och analys av sociala plattformar
Vem söker vi?
Vi söker dig med erfarenhet av kommunikation och ett genuint intresse för samhällsfrågor. Järvaveckan lockar tusentals besökare och har stort offentligt fokus med många intressenter och aktörer involverade. I detta balanserar du ofta mellan motstridiga intressen och du behöver därför vara professionell, relationsskapande, pragmatisk och ha stort tålamod.
Vi ser som krav att du:
- Har 2–3 års erfarenhet inom kommunikation, PR, sociala medier eller marknadsföring för evenemang
- Är flexibel, självgående, noggrann, strukturerad och kan kommunicera effektivt
- Kan skapa och ta fram värdeskapande copy, bild och enklare rörligt material utifrån kanal och målgrupp
- Har flytande kunskaper i svenska, i tal och skrift
- Har akademisk utbildning inom relevant område
- Har goda kunskaper i Officepaketet
Det är meriterande om du:
- Har erfarenhet av Business Manager, Ads Manager, Campaign Manager, Photoshop, Canva eller Adobe Pro
- Har erfarenhet av foto, film, bildredigering eller animering
- Är engagerad i frågor som berör social hållbarhet, demokrati och integration
Om tjänsten
Tjänsten är en projektanställning på heltid som sträcker sig till slutet av juni 2025, med möjlighet till förlängning. Stiftelsen The Global Villages anställda omfattas av kollektivavtalet mellan Fremia och Unionen. Du kommer att rapportera direkt till VD:n.
- Start: Snarast möjligt med hänsyn till uppsägningstid.
- Placeringsort: Rinkeby i Stockholms stad.
- Arbetsformat: 3-4 dagar i veckan på kontoret, 1-2 dagar hemifrån
Har du frågor eller vill du ansöka? Skicka in din fråga eller ansökan med ditt CV och personliga brev senast 30 november till info@jarvaveckan.se. Urval sker löpande och tjänsten tillsätts snarast.
Vi ser fram emot din ansökan!
Om tjänsten
SISTA ANSÖKNINGSDAG
30 november 2024
ARBETSPLATS
Rinkeby, Stockholm
Arbetsformat
3-4 dagar fysiskt på kontoret